آغاز برگزاری جلسات مجمع عمومی عادی سالانه شرکت‌های تابعه شرکت ملی گاز ایران

رئیس امور مجامع شرکت ملی گاز ایران از آغاز برگزاری نشست‌های مجمع عمومی عادی سالانه ۱۴۰۴ شرکت‌های‌ تابعه شرکت ملی گاز ایران خبر داد.

شناسه خبر: ۲۳۴۰۵
آغاز برگزاری جلسات مجمع عمومی عادی سالانه شرکت‌های تابعه شرکت ملی گاز ایران
به گزارش جهش اقتصاد،

نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مهدی حیدرنژاد با اعلام این خبر، اظهار کرد: مجمع عمومی عادی سالانه شرکت‌های تابعه صنعت گاز با موضوع بررسی عملکرد شرکت‌ها در سال ۱۴۰۴، از صبح روز دوشنبه، اول تیرماه ۱۴۰۵ با ارزیابی عملکرد شرکت گاز استان کرمان آغاز و در مجموع، در این جلسات ۴۲ شرکت شامل؛ شرکت‌های گاز استانی، شرکت‌های پالایشی و همچنین شرکت‌های انتقال گاز، مهندسی و توسعه گاز و بازرگانی گاز ایران مورد ارزیابی و رسیدگی قرار می‌گیرند.

وی افزود: بر اساس برنامه زمان‌بندی شده، گزارش عملکرد شرکت‌های تابعه صنعت گاز امسال از تاریخ اول تیرماه تا اواخر تیرماه با حضور سازمان حسابرسی و اعضای هیأت‌مدیره شرکت‌ها مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهد گرفت و در نهایت، صورت جلسه این گزارشات به نهادهای ذی‌ربط ارجاع داده خواهد شد.

رئیس امور مجامع شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: مجمع عمومی عادی هرساله جهت رسیدگی به عملکرد هیأت‌مدیره در سال مالی مذکور و نیز به‌منظور بررسی و تصویب صورت‌های مالی شرکت‌های فرعی تشکیل می‌شود.

به گفته وی، در مجامع امسال موضوعاتی از قبیل برگشت ظرفیت‌های آسیب‌دیده، حرکت به سمت فعال‌سازی ظرفیت‌های تولیدی احتمالی معطل‌مانده، مکانیزم‌های افزایش بهره‌وری و صرفه‌جویی متوازن و مؤثر، ازجمله نکات مهمی است که اعضای مجمع در رسیدگی به عملکرد شرکت‌های فرعی به‌طور جدی مورد توجه قرار خواهند داد.

حیدرنژاد در پایان، تصریح کرد: در هر جلسه، مدیرعامل شرکت مربوطه، گزارش جامعی از عملکرد شرکت در سال گذشته ارایه می‌دهد که گزارش مذکور شامل مواردی ازجمله اهداف، برنامه‌ها و پروژه‌های اجرا شده در سال گذشته، فرصت‌ها، چالش‌ها، تهدیدها، عملکرد مالی، منابع، مصارف و عملکرد هیأت‌مدیره است.

 

ارسال دیدگاه