مدیرعامل دی‌ان‌ای یونیون در نشست خبری :

واکنش سریع به تغییر رفتار مصرف‌کننده در بحران، کلید بقای برندهاست

مدیرعامل گروه دی‌ان‌ای یونیون گفت : در شرایط بحرانی، رفتار مصرف‌کنندگان به سرعت تغییر می‌کند و شرکت‌ها باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن، متناسب با این تغییرات، محصول و خدمات خود را طراحی و ارائه کنند.

شناسه خبر: ۱۱۷۱۳
واکنش سریع به تغییر رفتار مصرف‌کننده در بحران، کلید بقای برندهاست
به گزارش جهش اقتصاد،

ناصر پاشاپور نیکو، مدیرعامل گروه دی‌ان‌ای یونیون، در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد با اشاره به تجربه «جنگ ۱۲ روزه» گفت: در شرایط عادی، تغییر رفتار مصرف‌کننده ممکن است بین شش ماه تا دو سال طول بکشد، اما در بحران‌ها این تغییر می‌تواند ظرف دو روز رخ دهد. وی افزود: یک سازمان مارکتینگ‌محور باید بتواند واکنش سریع نشان دهد و همان کاری را که در شرایط معمول طی سال‌ها انجام می‌دهد، در چند روز به نتیجه برساند.

تأثیر بحران بر الگوی خرید و مصرف

به گفته مدیرعامل دی‌ان‌ای یونیون، تحقیقات میدانی این شرکت نشان داده که در آن دوره، مصرف برخی کالاها همچون تنقلات، نوشیدنی‌ها، کنسرو، حبوبات و محصولات بهداشتی افزایش یافت، در حالی که خرید برخی اقلام دیگر متوقف یا به شکل انبار کردن انجام شد. وی تأکید کرد: حضور فعال فروشگاه‌های زنجیره‌ای و شرکت‌های پخش موجب شد کمبود کالا و جهش غیرقابل کنترل قیمت‌ها به حداقل برسد.

رفتار رسانه‌ای و نیاز به اطلاع‌رسانی معتبر

پاشاپور نیکو درباره رفتار رسانه‌ای مردم در این بحران گفت: در این ۱۲ روز، حتی کسانی که به طور معمول تلویزیون نگاه نمی‌کردند، برای اطلاع از شرایط به رسانه ملی مراجعه کردند. شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها نیز در کنار تلویزیون، منابع اصلی دریافت خبر بودند.

قدردانی از برندهای مسئولیت‌پذیر

وی از عملکرد برخی برندها و بانک‌ها در ارائه خدمات ویژه به مشتریان و پیام‌های همدلی تقدیر کرد و افزود: مصرف‌کنندگان از شرکت‌هایی که در بحران، ثبات قیمت، موجودی کالا و آرامش روانی ایجاد کردند، قدردان بودند. در مقابل، وی به انتظارات برآورده‌نشده نیز اشاره کرد و گفت :  برخی برندها می‌توانستند با ارائه حمایت‌های ملموس‌تر، نقش پررنگ‌تری در مسئولیت اجتماعی خود ایفا کنند.

جمع‌بندی یافته‌ها

مدیرعامل دی‌ان‌ای یونیون تأکید کرد:  برندهایی که در بحران، همزمان به نیازهای مصرف‌کننده و مسئولیت اجتماعی خود پاسخ دهند، اعتماد و وفاداری بیشتری از مشتریان کسب خواهند کرد. وی واکنش سریع، ثبات قیمت، تضمین موجودی کالا و ارسال پیام‌های همدلانه را مهم‌ترین عوامل موفقیت برندها در شرایط بحرانی دانست.

 

 

 

آخرین اخبار
ارسال دیدگاه