مدیرعامل پتروشیمی مارون، در حاشیه مجمع عمومی سالیانه این شرکت از پیشرفت مطلوب پروژههای توسعهای خبر داد و با تأکید بر ضرورت مردمیسازی اقتصاد، خواستار مشارکت واقعی بخش خصوصی در طرحهای صنعتی شد.
دکتر امرایی مدیرعامل پتروشیمی مارون درباره پروژه «صدر هاشمی» گفت: این پروژه با هدف تبدیل بنزین پیرولیز به بنزین استاندارد قابل استفاده در خودرو و جداسازی بنزن در حال اجراست و روند پیشرفت آن رضایتبخش است. وی افزود: کار شبانهروزی برای تکمیل این پروژه انجام میشود و با تأیید و حمایت سهامداران، تأمین مالی آن از مسیرهای داخلی و متنوع پیگیری میشود.
استفاده از ظرفیتهای داخلی و شرکتهای دانشبنیان
دکتر امرایی با اشاره به شرایط دشوار برای جذب سرمایهگذاری خارجی و استفاده از فاینانس گفت: در شرایط فعلی باید از ظرفیتهای داخلی و توان بخش خصوصی استفاده کنیم. فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مردمیسازی اقتصاد باید توسط بنگاههای اقتصادی مانند ما اجرا شود.
وی تأکید کرد: در اجرای پروژههای مارون، حداقل ۵۰ درصد سرمایهگذاریها از ظرفیتهای داخلی و شرکتهای دانشبنیان تأمین خواهد شد.
دعوت از بخش خصوصی برای همافزایی
مدیرعامل مارون با تأکید بر اهمیت مشارکت بخش خصوصی گفت: بسیاری از پتروشیمیها امروز دیگر دولتی نیستند و باید از بخش خصوصی بخواهیم با سرمایه و تخصص خود در پروژهها مشارکت کنند. این روند میتواند به پویایی اقتصاد و تولید کمک کند.
امرایی از افتتاح پروژه مهمی در سال جاری خبر داد: اولین واحد تولید ایزوپروپیل الکل در کشور در زیرمجموعه پتروشیمی کوثر به بهرهبرداری خواهد رسید که به احتمال قوی در خاورمیانه نیز بینظیر است.
کاهش مصرف انرژی و ارتقای بهرهوری
وی در پاسخ به جهش اقتصاد در خصوص مدیریت مصرف انرژی گفت: در زمینه کاهش شدت مصرف انرژی، اقدامات متعددی در مدیریت انرژی، اصلاح عملکرد کورههای الفین و تنوع گریدهای تولید انجام شده که صرفهجویی بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان را در یکی از واحدها به همراه داشته است.
تقسیم سود و نگاه بلندمدت به توسعه
وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره تقسیم سود،گفت: تقسیم سود حق سهامداران است، اما اگر تصمیمگیری با من بود، تمرکز بنگاه اقتصادی را بیشتر بر توسعه و آینده شرکت میگذاشتم تا توزیع حداکثری سود.
عبور از تحریم با راهکارهای نوین فروش
به گزارش جهش اقتصاد ، دکتر امرایی با اشاره به استمرار تحریمها افزود: تحریم چیز جدیدی نیست، اما با اتخاذ روشهای نوین فروش، ایجاد دفاتر نمایندگی در خارج و بهبود لجستیک، موفق شدیم روند صعودی فروش را حفظ کنیم. بخشی از این رشد ناشی از افزایش نرخ ارز بود، اما سهم مهمی از آن به عملکرد فعال شرکت در بازارهای بینالمللی برمیگردد.