مدیر روابطعمومی فولاد خراسان از بازنگری نظام ارزیابی رسانهها، استقرار روابطعمومی دیجیتال و بهرهگیری از ظرفیتهای این نمایشگاه برای تعامل مستقیم با ذینفعان خبر داد و تأکید کرد : این اقدامات در راستای پیشبرد پروژههای توسعه پایدار و مسئولیت اجتماعی شرکت انجام میشود.
احسان اسحاقی مدیر روابطعمومی فولاد خراسان، در حاشیه نمایشگاه متافو در گفتوگو با «جهش اقتصاد» گفت: یکی از وظایف استراتژیک ما ایجاد نظام برندینگ، تدوین و بازنگری گردش کار و تقویت ارتباط با رسانههای رسمی و معتبر است. به علت تکثر رسانههای دیجیتال، مکتوب و دیداری و شنیداری، ناگزیر هستیم با رویکردی منضبط و بر اساس امکانات موجود، ارتباطی حرفهای با رسانهها برقرار کنیم.
وی افزود: امسال یکی از برنامههای مهم ما بازنگری ارزیابی رسانهها بود. ارزیابی جدید، مبتنی بر شاخصهای تخصصی و با هدف ایجاد نظم ارتباطی انجام شد تا هم حمایت دقیقتری از رسانهها صورت گیرد و هم از ظرفیت آنها بهصورت اصولی برای معرفی دستاوردهای شرکت استفاده کنیم.
گسترش روابطعمومی دیجیتال
اسحاقی با اشاره به ضرورت حرکت به سمت فناوریهای دیجیتال در عرصه رسانه گفت: فضای دیجیتال دیگر انتخاب نیست و در آینده نزدیک به یک ضرورت تبدیل میشود. ما نیز برای استقرار روابطعمومی دیجیتال برنامهریزی کردهایم و مراحل ایجاد زیرساختها در حال انجام است. بخشی از این فعالیتها در تشریفات، رویدادها و بازدیدها آغاز شده و قصد داریم این روند را بهصورت نظاممند در سایر حوزههای ارتباطی و رسانهای اجرا کنیم.
استفاده فولاد خراسان از ظرفیتهای نمایشگاه متافو
مدیر روابطعمومی فولاد خراسان، درباره هدفگذاری این شرکت در حضور امسال در نمایشگاه متافو گفت: این رویداد دیرپا فرصتی ارزشمند برای گفتوگوی رو در رو با ذینفعان و ایجاد سپهر فکری مشترک بین شرکتهاست. همکاران ما در حوزههای تامین، خرید، فروش و بازاریابی امروز ملاقاتهایی داشتند که میتواند آغاز معاملات و همکاریهای آینده باشد. بسیاری از فرصتها همینجا شکل میگیرد و اگر در چنین نمایشگاههایی حضور نداشته باشیم، ممکن است از کنار فرصتهای ارزشمند عبور کنیم.
وی درباره پروژههای توسعه این شرکت توضیح داد: فولاد خراسان تمام حلقههای زنجیره تولید را در منطقه مستقر کرده و به جز احداث کارخانه تولید کنسانتره، سایر حلقهها فعال هستند. پروژههای توسعه ما بیشتر زیرسقفی و معطوف به افزایش ظرفیت حلقههای موجود است. حضور ما در نمایشگاه با هدف آشنایی با سازندگان، تامینکنندگان قطعات و تجهیزات مورد نیاز این پروژههاست.
مدیریت چالشها و نقش روابطعمومی در بحرانها
اسحاقی درباره چالشهای سال جاری گفت: سال ۱۴۰۳ برای صنایع سال ویژهای بود. مشکلات حملونقل در ابتدای سال و پس از آن پیامدهای جنگ دوازدهروزه بر بازار، فضای عمومی اقتصاد را متأثر کرد. خوشبختانه در حوزه تولید و فروش با تلاش همکاران خللی ایجاد نشد و بحران رسانهای خاصی نداشتیم. با این حال، بحرانهای ساختاری مانند تامین انرژی یا اختلالات حملونقل نیازمند اطلاعرسانی دقیق و بهموقع بود. ما تلاش کردیم با رسانههای معتبر در ارتباط مستمر باشیم تا هیچ التهاب کاذبی در شرکت ایجاد نشود.
رویکرد جدید در مسئولیت اجتماعی فولاد خراسان
مدیر روابطعمومی فولاد خراسان با تشریح برنامههای آتی این شرکت در حوزه مسئولیت اجتماعی گفت: به دنبال ایجاد تغییر بنیادی در نگاه جامعه محلی نسبت به مسئولیت اجتماعی صنایع هستیم. اولویت ما اجرای پروژههای زیربنایی، ماندگار و مبتنی بر نیازهای واقعی مردم است؛ پروژههایی که از دل نیازسنجی دستگاههای محلی بیرون میآید .
وی ادامه داد: پروژههای بزرگی مانند احداث مجموعه ورزشی دانشآموزی، سرمایهگذاری در حوزه بهداشت و درمان و توسعه فضاهای فرهنگی و ورزشی از جمله اقداماتی است که علاوه بر افزایش رفاه منطقه، اشتغال و ارزش افزوده پایدار ایجاد میکند.
گام مهم در حوزه آب و محیطزیست
اسحاقی به یک پروژه راهبردی در حوزه آب اشاره کرد و گفت: موضوع بازچرخانی پساب و تأمین آب پایدار تولید یکی از اولویتهای ماست. اجرای این پروژه میتواند برداشت صنایع شهرستان از آبهای زیرزمینی را به صفر برساند و سهم بزرگی در احیای دشتهای منطقه داشته باشد.
وی گفت:فعالیتهای فولاد خراسان در حوزه رسانه، توسعه، محیطزیست و مسئولیت اجتماعی مبتنی بر برنامهریزی بلندمدت است و تلاش میکنیم این مسیر را با دقت و شفافیت ادامه دهیم.