مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و ترهبار شهرداری تهران با تأکید بر ثبات قیمت مرغ گرم و کاهش محسوس قیمت برخی محصولات در میادین، از نظارت سختگیرانه بر کیفیت کالاهای عرضهشده خبر داد.
مهدی بختیاری زاده، مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و ترهبار تهران، در جریان بازدیدی سرزده از میادین پایتخت اعلام کرد : برخلاف نوسانات قیمت در بازار آزاد، قیمت مرغ گرم در میادین تحت پوشش سازمان همچنان ۱۰۸ هزار تومان باقی مانده است. به گفته وی ، این قیمت بیش از سه ماه است که ثابت مانده، در حالیکه در برخی نقاط شهر، نرخ فروش مرغ گرم به ۱۳۰ تا ۱۳۵ هزار تومان نیز رسیده است.
کاهش محسوس قیمت برنج ایرانی
بختیاری زاده از کاهش قیمت برنج ایرانی نیز خبر داد و گفت: در دو هفته گذشته قیمت برنج ایرانی در میادین میوه و ترهبار حدود ۲۰ هزار تومان کاهش داشته است. با آغاز فصل برداشت و تعامل نزدیک سازمان با تولیدکنندگان، پیشبینی میشود این روند کاهش قیمت در هفتههای آینده ادامهدار باشد.
نظارت دقیق بر کیفیت و سلامت کالاها
مدیرعامل سازمان میادین تأکید کرد که تمام کالاهای عرضهشده در میادین تحت نظارت کیفی و سلامت قرار دارند. به گفته وی ، مرغهای عرضهشده در میادین باید دارای گرید A یا نهایتاً B باشند و مرغهای متفرقه یا بیکیفیت، مجوز ورود به بازارهای سازمان را ندارند. این موضوع در مورد سایر محصولات از جمله برنج نیز صدق میکند و تنها محصولات مورد تأیید پس از نمونهبرداری و آزمایشهای دورهای امکان عرضه دارند.
همکاری با جهاد دانشگاهی برای پایش کیفی
وی با اشاره به همکاری سازمان با جهاد دانشگاهی کشور گفت: با انجام آزمایشهای دورهای و نمونهبرداری مستمر، ما بر کیفیت و سلامت محصولات در میادین بهشدت نظارت داریم. هیچ محصول بیکیفیت یا دارای گرید پایین امکان حضور در میادین سازمان را ندارد.
مقایسه با بازارهای محلی؛ تفاوت کیفیت محسوس است
بختیاری زاده با اشاره به تفاوت قابلتوجه کیفیت محصولات در میادین رسمی و بازارهای محلی افزود: در برخی بازارهای محلی ممکن است مرغ یا تخممرغهایی عرضه شود که مشخصات گرید یا برند آنها به سختی قابل مشاهده است یا اصلاً رعایت نشده است. ما در سازمان اجازه ورود چنین محصولاتی را نمیدهیم، حتی اگر ظاهر مشابهی داشته باشند.
به گزارش جهش اقتصاد ، وی بر تعهد سازمان نسبت به حفظ استانداردها و تأمین اقلام باکیفیت برای شهروندان تأکید کرد و گفت: هدف ما حفظ اعتماد شهروندان با تداوم نظارت و تعامل مستقیم با تولیدکنندگان است.