دکتر فتحعلی مطرح کرد؛

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پیشگام در تحول دیجیتال، توسعه بانکداری اجتماعی و حمایت از اقشار کم‌برخوردار

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به موفقیت‌های این بانک در زمینه بانکداری اجتماعی، دیجیتال و ارائه خدمات نوین مالی گفت: با نگاه تحولی، در حال پیاده‌سازی بزرگ‌ترین مهاجرت سیستمی در شبکه بانکی هستیم و خدمات بانکداری خرد، اجتماعی و شرکتی را توسعه می‌دهیم.

شناسه خبر: ۹۶۲۱
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پیشگام در تحول دیجیتال، توسعه بانکداری اجتماعی و حمایت از اقشار کم‌برخوردار
به گزارش جهش اقتصاد،

دکتر غلامرضا فتحعلی، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در حاشیه نخستین روز از نمایشگاه  بورس ، بانک  و بیمه درباره ویژگی‌های خاص بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اظهار کرد: منابع ما از جنس سپرده‌های قرض‌الحسنه و بدون سود هستند؛ بنابراین هزینه جذب منابع بسیار پایین بوده و ما با قیمت تمام‌شده پول کمتر، توانسته‌ایم خدمات گسترده‌تری به مشتریان ارائه دهیم.

وی افزود: نوع تعامل کارکنان بانک با مشتریان و سرعت عمل در ارائه خدمات نیز از نقاط قوت ماست که در ۱۷ سال فعالیت بانک، منجر به اعتماد عمومی و جذب بالغ بر ۴۵۰ هزار میلیارد ریال منابع شده است.

بزرگ‌ترین مهاجرت سیستمی بانکی با موفقیت اجرا شد

مدیرعامل بانک مهر ایران از اجرای موفق مهاجرت به سیستم جدید بانکی در دوم خرداد خبر داد و گفت: با تصویب در کمیته عالی بانک، یک فرآیند مهاجرت نرم‌افزاری گسترده را با کمک شرکت‌های همکار اجرایی کردیم که از حیث حجم و کیفیت در شبکه بانکی بی‌سابقه بود.وی تاکید کرد: این اقدام زیرساختی، توان عملیاتی بانک را در خدمت‌رسانی به طیف وسیعی از مشتریان ارتقا داده است.

بانکداری اجتماعی و حمایت از اقشار محروم

دکتر فتحعلی با اشاره به رسالت اصلی بانک در حوزه بانکداری اجتماعی تصریح کرد: طرح نورا با نرخ کارمزد صفر درصد، تسهیلات تا سقف ۴۰۰ میلیون تومان برای اشخاص حقیقی و ۹۰۰ میلیون تومان برای اشخاص حقوقی ارائه می‌دهد. این طرح در راستای فراگیری مالی برای افراد کمتر برخوردار طراحی شده است.

ارائه خدمات نوین و پلتفرمی در قالب «سرزمین هوشمند مهر»

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در ادامه  از توسعه خدمات پلتفرمی در قالب «سرزمین هوشمند مهر» خبر داد و گفت: ما با استفاده از ابزارهای دیجیتال و پلتفرم‌هایی مانند اپلیکیشن‌های هوشمند، سکوهای مالی، تلاش می‌کنیم محصولات متنوعی به مشتریان ارائه دهیم. این خدمات به‌صورت ۲۴ ساعته و غیرحضوری قابل استفاده خواهند بود.

تحول در بانکداری خرد، مشاغل و شرکتی

وی افزود: در مدل جدید، بانکداری خرد، مشاغل و شرکتی هرکدام با سبد محصولات خاص خود توسعه یافته‌اند. برای مثال، در بخش مشاغل خرد و خانگی، مشتریان می‌توانند محصولات خود را عرضه کنند و در ازای آن وام چهار درصد دریافت کنند.دکتر فتحعلی این رویکرد را «تحولی ضد تورمی» دانست که با هدف کاهش نقدینگی و تقویت تولید اجرا شده است.

مشارکت در توسعه قرض‌الحسنه

دکتر فتحعلی همچنین از شکل‌گیری اندیشکده‌ای برای تعمیق مبانی فقهی قرض‌الحسنه خبر داد و گفت: در نشست‌هایی با حوزه علمیه قم و همکاری بانک رسالت و نهادهای مرتبط، قصد داریم سازوکارهای نظری و عملی قرض‌الحسنه را در نظام مالی کشور نهادینه کنیم.

تمرکز بر توسعه بدون افزایش شعب

وی در خصوص توسعه فیزیکی بانک افزود: با ۵۱۳ شعبه فعال و ۳۲۰ نقطه خدمت‌رسانی، تمرکز ما بر کاهش هزینه‌ها از طریق خدمات دیجیتال است. طرح آمایش سرزمینی برای جانمایی بهینه شعب آغاز شده و به‌جای توسعه کمی، رویکرد ما حرکت به سمت شعب دیجیتال است.

عملکرد موفق در تسهیلات تکلیفی

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: در سال گذشته با پرداخت بیش از ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار فقره تسهیلات،  بیشترین حجم تسهیلات در شبکه بانکی را به خود اختصاص دادیم. متوسط مبلغ تسهیلات پرداختی ۷۵ میلیون تومان بوده که نشان می‌دهد هدف‌گذاری ما برای اقشار محروم محقق شده است.

همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان

به گزارش جهش اقتصاد ، دکتر فتحعلی همچنین از حمایت بانک از شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و گفت: با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی، ۶۳۱ فقره تسهیلات به ارزش بیش از یک هزار و چهارصد میلیارد تومان پرداخت شده است.

چشم‌انداز سه‌ساله؛ تحول در خدمات، ساختار و اثرگذاری اجتماعی

 دکتر فتحعلی در پایان خاطرنشان کرد: برنامه جامع سه‌ساله بانک بر سه محور توسعه بانکداری اجتماعی، خدمات متنوع و دیجیتال‌سازی بنا شده است. ما به دنبال آنیم که خدمات مالی را به شکل هوشمند، فراگیر و پاسخ‌گو به نیازهای واقعی جامعه طراحی و ارائه کنیم.

 

 

آخرین اخبار
ارسال دیدگاه