رئیس هیئت مدیره ومدیرعامل بیمه ایران در گفتگوی اختصاصی با مجله پیام بیمه ایران از برنامههای تحولی این شرکت سخن گفت. آقای دکتر جباری تصریح کرد سند تحول و توسعه بیمه ایران در افق ۱۴۰۸ با توجه به اسناد پیشین برنامهریزی راهبردی بیمه ایران، نظرات خبرگان و ذینفعان و تأکید بر سیاستهای اقتصاد مقاومتی، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، برنامه پنج ساله هفتم توسعه، قانون رفع موانع تولید رقابتپذیر، سیاست کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، سیاستهای وزارت امور اقتصادی و دارایی، بیمه مرکزی و تکالیف مجمع و مصوبات هیئت مدیره بهعنوان اسناد بالادستی حوزه فعالیتی بیمه ایران تدوین شد.
به گزارش روابط عمومی بیمه ایران، دکتر علی جباری در گفتوگوی اختصاصی با نشریه پیام بیمه ایران باعنوان «فصلی نو درخدمترسانی بیمه ایران» از ارائه خدمات بیبدیل به مشتریان، توجه ویژه به سرمایههای انسانی، ارتقاء سهم بازار، دستیابی به سودآوری پایدار و خلق محصولات جدید بهعنوان چشمانداز و مهمترین مأموریت بیمه ایران نام برد.
مدیرعامل بیمه ایران گفت: امید است بتوانیم سند تحول و توسعه بیمه ایران را پس از تصویب در هیئت مدیره شرکت، رونمایی و به نهادهای بالادستی ارائه کنیم.
هدفگذاری بیمه ایران برای دستیابی به سهم بازار ۵۰ درصدی طی ۳ سال آینده
آقای دکتر جباری باعنایت به لزوم افزایش سهم کنونی بیمه ایران از بازار بیمه تصریح کرد: تلاش ما بر این است تا بتوانیم سهم بازار سال ۱۳۹۳ را به شرکت بیمه ایران برگردانیم.
رئیس هیئت مدیره بیمه ایران ادامه داد: هدفگذاری اصلی در شاخص سهم بازار، دستیابی به سهم قریب به ۵۰ درصدی طی ۳ سال آتی میباشد و برای تحقق این امر حفظ مشتریان فعلی، جذب مشتریان جدید و عمده برای محصولات فعلی و ایجاد بازار جدید از طریق خلق محصولات جدید بهویژه محصولات زندگی را در دستور کار داریم.
افزایش سهم بیمههای زندگی به ۴۰ درصد از پرتفوی شرکت تا سال ۱۴۰۵
مدیرعامل بیمه ایران درخصوص بیمههای زندگی بهعنوان یکی از بسترهای خلق محصولات بیمهای عنوان کرد: هدفگذاری انجام شده در این خصوص، جذب قریب به ۴۰ درصد از پرتفوی بیمهای شرکت بیمه ایران تا سال ۱۴۰۵ است و در حال حاضر نیز ۲ ابزار بیمهای جدید در حوزه زندگی در حال بررسی و انجام محاسبات مربوطه است تا در آیندهای نزدیک به بازار عرضه شود.
وی ضمن تأکید به همکاران درخصوص تلاش مستمر و بی وقفه جهت دستیابی به اهداف تعیین شده و اعتلای شرکت سهامی بیمه ایران، افزود: شبکه نمایندگی بیمه ایران نیز با گستردگی مطلوب و پراکندگی جغرافیایی مناسب همواره بهعنوان یکی از ارکان کلیدی شرکت بیمهایران بوده است. بنابراین حداکثر تلاشمان را خواهیم کرد تا ضمن تقویت این شبکه نمایندگی، موجبات افزایش درآمد و همچنین ارتقاء وضع رقابتپذیری آنها را همزمان با سرعت تغییر و تحولات فناوری در دنیای بیمه فراهم آوریم.
استفاده از تجربه و دانش بازنشستگان در کنار نیروهای جوان و خبره
مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران در ادامه افزود: همچنین در مسیر اعتلای بیمه ایران و بازگشت به دوران اوج شرکت به دنبال راهکارهای قانونی هستیم تا بتوانیم ضمن پیادهسازی نظام مدیریت دانش در شرکت از ظرفیت و خدمات بازنشستگان محترم در پیشبرد اهداف شرکت استفاده نماییم.
توجه ویژه به معیشت و رفاه پرسنل و راهاندازی امکانات رفاهی جدید
دکتر علی جباری با تأکید به این موضوع که مهمترین سرمایه شرکت، منابع انسانی آن است؛ گفت: دستورات لازم در خصوص توجه ویژه به معیشت و رفاه پرسنل به دو معاونت توسعه مدیریت و منابع و برنامهریزی و نوآوری داده شده است.
مدیرعامل بیمه ایران راهاندازی باشگاه شهرک غرب، بازسازی پلاژ ساحلی خزرآباد و تهیه و تدارک فضایی مناسب در مشهد مقدس جهت استفاده پرسنل و خانوادهها را بخشی از برنامههای پیش روی شرکت در این حوزه عنوان کرد.
وی بازگشت شرکت بیمه ایران به دوران اوج و احیای برند شرکت را یکی از دغدغههای مدیران، همکاران و نمایندگان برشمرد و در این خصوص تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد ضمن افزایش سهم بازار، اصلاح کلیه فرایندها و ساختارهای عملیاتی، حاکمیتی و مدیریتی را در دستور کار قرار دهیم و در جهت دستیابی به سودآوری پایدار و ارزشآفرینی برای تمامی ذینفعان حرکت کنیم.
حرکت به سمت بیمهگری هوشمند و دیجیتال برای جبران عقبماندگی تکنولوژیک
دکتر علی جباری درخصوص رویکرد جدید بیمه ایران در رابطه با بیمهگری هوشمند، دیجیتال و هوش مصنوعی نیز گفت: از آنجا که متاسفانه بیمه ایران در حوزه فنآوری و زیر ساختهای آن بسیار شرایط سختی دارد و حداقل ۲۰ سال از تکنولوژی و فنآوری موجود در کسب و کارهای مشابه، عقب افتاده است؛ در حال حاضر جوابگوی مدل جدید تجاری بیمه ایران نیستیم و باید تحول جدید و اساسی در این حوزه صورت پذیرد که این مأموریت مهم را معاونت برنامهریزی و نوآوری شرکت بر عهده گرفته و کار را نیز با قدرت و تدبیر آغاز کرده است.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران در پایان خاطرنشان کرد: توسعه خدمات و بیمهگری هوشمند و دیجیتال و استفاده از هوش مصنوعی در بیمه ایران، با این رویکرد طراحی میشود که نه تنها برای شبکه بزرگ و گسترده نمایندگی تهدید نیست و نخواهد بود، بلکه فرصت تازهای است تا در بستر اینترنت، سامانهها و فضای مجازی، مکان و زمان صدور بیمه نامه در خدمت مشتریان قرار گیرد و نمایندگان بیمه ایران بتوانند بصورت آنلاین در هر ساعتی و در هر کجا، بیمهنامه صادر کنند و خدمات بیمهای ارائه کنند.