شرکت بیمه البرز در راستای تحقق شعار حرکت در مسیر هوشمندسازی و تسریع در خدمترسانی به مشتریان، اقدام به رونمایی از دو سامانه جدید برخط «ارزیابی و پرداخت خسارت ثالث خودرو» و «بازدید اولیه و صدور بیمهنامه بدنه» در اپلیکیشن یاقوت البرز و محصول جدید خود به نام «بریس» کرد.
شرکت بیمه البرز که پیش از این با راهاندازی اپلیکیشن یاقوت البرز پیشگام در مسیر هوشمندسازی و تسریع در خدمترسانی به مشتریان در میان شرکتهای بیمهای بود، با رونمایی از دو سامانه جدید برخط «ارزیابی و پرداخت خسارت ثالث خودرو» و «بازدید اولیه و صدور بیمهنامه بدنه» در اپلیکیشن یاقوت، روند هوشمندسازی خدمات خود را پرشتاب کرد.
بیمهگذاران این شرکت میتوانند درخواست صدور بیمهنامه بدنه و همچنین ارزیابی و پرداخت خسارت ثالث خودروی خود را به صورت آنلاین از طریق دو سامانه ایجادشده در اپلیکیشن یاقوت البرز ثبت کنند.
تمامی مراحل درخواست بیمهنامه و همچنین ثبت و اعلام خسارت خودرو به صورت آنلاین و از طریق این سامانه بدون معطلی و مراجعه حضوری به نمایندگیهای بیمه البرز است.
یکی دیگر از محصولات شرکت بیمه البرز که در راستای هوشمندسازی خدمات بیمهای طراحی شده، نسخه آزمایشی دستیار هوشمند است. این دستیار هوشمند که با بهرهگیری از فناوری هوش مصنوعی طراحی شده است، بهعنوان یک بخش از سامانه خدمات مشتریان ارائه خواهد شد. این دستیار هوشمند بهطور خاص برای پاسخگویی به مشتریان طراحی شده و از قابلیتهای متعددی برخوردار است. از جمله این قابلیتها میتوان به تحلیل پرسشها (صوتی یا متنی) و ارائه پاسخهای دقیق (همزمان صوتی و متنی) با استفاده از هوش مصنوعی اشاره کرد.
پیشتازی بیمه البرز در بالاترین ظرفیت مجاز نگهداری ریسک
مدیرعامل شرکت بیمه البرز با اشاره به رونمایی دو سامانه جدید یاقوت البرز و محصول جدید این شرکت به نام «بریس»، از افزایش سرعت در روند هوشمندسازی خدمات بیمهای در این شرکت خبر داد.
موسی رضایی میرقائد، مدیرعامل شرکت بیمه البرز در مورد دستاوردهای این شرکت طی ۲۰ ماه گذشته گفت: بیمه البرز در این مدت موفق به کسب رتبه اول سودآوری در صنعت بیمه شده و در شاخصهایی مانند بالاترین ظرفیت مجاز نگهداری ریسک و توانگری مالی نیز پیشتاز است.
وی با اشاره به روند پرشتاب هوشمندسازی خدمات بیمهای در این شرکت، در مورد محصول نوآورانه «بیمهنامه شوکا» گفت: فروش این محصول به بیش از ۶ هزار میلیارد تومان رسیده که رکوردی جدید در فروش بیمههای زندگی محسوب میشود.
رضایی میرقائد از عملکرد موفق این شرکت در ارائه محصولات بیمهای نوآورانه خبر داد و گفت: در حال حاضر 5 محصول پرفروش در صنعت بیمه ارائه کردهایم ازجمله محصول «شلر» که در حوزه بیمه حوادث انفرادی طی کمتر از یک سال، فروشی بیش از ۸۰ هزار بیمهنامه داشته است. همچنین، «بیمهنامه شوکا» که با همکاری بانک قرضالحسنه مهر ایران عرضه شد، طی مدت کوتاهی بیش از ۶ هزار میلیارد تومان فروش داشته و به عنوان یک اتفاق جدید در صنعت بیمه شناخته میشود.
امکان خرید مستقیم بیمهنامه شوکا از بیمه البرز فراهم شد
سارا ابوطالبی، معاون توسعه نرمافزار مدیریت فناوری و اطلاعات بیمه البرز نیز در مورد محصول جدید این شرکت گفت: محصول جدید بیمه البرز با نام «بِریس» نخستین محصول کوتاهمدت مستمری با بالاترین نرخ بازده تضمینی در صنعت بیمه است.
وی با بیان اینکه این طرح با هدف تسهیل دسترسی افراد به بیمهنامههای مستمری و افزایش رفاه مشتریان در دستور کار شرکت بیمه البرز قرار گرفت، افزود: در طرح جدید بیمه مستمری امکان تعریف مدتِ انتظار وجود دارد. به طور مثال، بیمهگذار میتواند طی 5 سال حق بیمه پرداخت کند. آنگاه پس از سپری شدن این زمان، امکان پرداخت مستمری این فرد به مدت 10 سال وجود دارد. در این بیمه نامه مشتریان علاوه بر اینکه امکان تعیین دوره انتظار و شرایط پرداخت مستمری را به دلخواه خود دارند، میتوانند حق بیمه خود را به صورت یکجا، ماهانه یا سالانه پرداخت کنند. نکته حائزاهمیت اینکه علاوه بر پرداخت مبلغ مستمری، در پایان دوره اصل مبلغ نیز به بیمهگذار پرداخت خواهد شد.
به گزارش «جهش اقتصاد»، معاون توسعه نرمافزار مدیریت فناوری و اطلاعات بیمه البرز همچنین به «بیمهنامه شوکا» اشاره کرد و گفت: این بیمهنامه سال گذشته بر اساس تسهیلات بانکی ارائه میشد، اما هماکنون مشتریان میتوانند این بیمهنامه را مستقیماً از بیمه البرز خریداری کنند.
گفتنی است، شرکت بیمه البرز در راستای تحقق شعار این شرکت مبنی بر حرکت در مسیر هوشمندسازی و تسریع در خدمترسانی به مشتریان اقدام به راهاندازی دو سامانه صدور بیمهنامه بدنه و ثبت خسارت بدنه خودرو کرده و کاربران میتوانند با دریافت برنامه کاربردی یاقوت البرز از مزایای آن بهرهمند شوند.