رییس کل بیمه مرکزی گفت: به لحاظ کارشناسی معرفی بدهکاران بیمه کارکردی ندارد و مشکل ساز است.
پرویز خسروشاهی، رییس کل بیمه مرکزی در جمع خبرنگاران درباره ابربدهکاران صنعت بیمه اظهار داشت: به لحاظ کارشناسی معرفی بدهکاران بیمه کارکردی ندارد و مشکل ساز است. فروش بیمه یک کسب و کار است براساس شرایطی که وجود دارد، افراد به دنبال این هستند که حق بیمه را به صورت اقساط خریداری کنند و ممکن است که به تعهدات خود عمل کنند و قطعا این مسائل به حقوقی مورد پیگیری قرار میگیرد.
وی ادامه داد: نظارتهای بیمه مرکزی به گونهای خواهد بود که اجازه ندهیم معوقات و مطالبات شرکتهای بیمهای رشد پیدا کند البته به صورت مستقیم وارد وصول مطالبات نخواهیم شد بلکه به گونهای مقرراتگذاری خواهیم کرد که روند افزایشی مطالبات کاهش پیدا کند.
رییس کل بیمه مرکزی افزود: بعضا استنباط نادرستی از این مطالبات میشود، بخش عمدهای از این مطالبات به بیمه نامههای قسطی برمیگردد. برای مثال در بخش بیمه درمان که ماهانه پرداخت میشود، مجموع هزینه های کل سال به عنوان مطالبات شرکت بیمه به حساب میآید و مطالبات سر رسید نشده است.
خسروشاهی از اجرای دستورالعمل جدید خسارت افت قیمت خودرو از دی ماه خبر داد و گفت: قاعدتا خودرو دو یا سه ساله با تصادف مشمول خسارت بالاتری میشود در نتیجه خسارت بیشتری هم دریافت میکند و از این دستورالعمل از ابتدای دی ماه به اجرا می رسد. خودروها با افزایش عمرافت قیمت کمتری در تصادفات دارند بنابراین شامل خسارت کمتری هم خواهند شد.
وی همچنین درباره تاخیر در اجرای پرداخت آنلاین بیمه تکمیلی اظهار داشت: آنلاین شدن این خدمات به دلیل پیچیدگیهایی که دارد زمانبر است . انلاین شدن پرداخت بیمه تکمیلی 5 سال است که در دستور کار قرار گرفته اما مشکلاتی مواجه است. برای آنلاین شدن بیمه تکمیلی ، باید پزشک، بیمارستان، داروخانه و تمام مراکز درمانی تمام اطلاعات را در سامانه وارد کنند اما الان اینگونه نیست و دیتا کامل نداریم./ بیمه مرکزی