بر اساس نظرسنجی صورتگرفته توسط مرکز افکارسنجی شرکت اطلاعرسانی و آموزش بورس، فقط ۲.۷ درصد مردم مخالف عرضه خودرو در بورس کالا هستند. این نظرسنجی در مقیاس کشوری و به روش تلفنی از یکهزار نفر از شهروندان انجام شده است.
به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)،نتایج و یافتههای مرکز نظرسنجی شرکت اطلاعرسانی و آموزش بورس حاکی از آن است که ۹۱ درصد شهروندان موافق و فقط ۲.۷ درصد مخالف عرضه خودرو در بورس کالا هستند. همچنین، ۲۱ درصد شهروندان معتقدند، حذف قرعهکشی خودرو موجب افزایش رضایت عمومی در فرآیند فروش خودرو شده و
۱۵.۸ درصد شهروندان تاکید دارند این اقدام، میتواند از دپوی خودروها توسط دلالان جلوگیری کند.
نتایج یافتههای مرکز افکارسنجی شرکت اطلاعرسانی و آموزش بورس نشان میدهد؛ ۲۰.۸ درصد شهروندان معتقدند، حذف قرعهکشیها موجب افزایش رضایت عمومی در فرآیند فروش خودرو میشود.
بر این اساس، ۱۵.۸ درصد شرکتکنندگان در این نظرسنجی بر این باورند که عرضه خودرو در بورس کالا میتواند از دپوی خودروها توسط دلالان جلوگیری کند.
همچنین از نگاه این گروه، فروش خودرو در بورس کالا موجب بهبود دسترسی مصرفکنندگان به خودرو و در نهایت کاهش قیمتهای کاذب در بازار میشود.
در عین حال، ۱۴.۸ درصد شهروندان معتقدند؛ با عرضه خودرو در بورس کالا شفافیت و اعتماد عمومی در بازار خودرو افزایش خواهد یافت. افزون براین، ۱۴.۷ درصد نیز تاکید دارند؛ عرضه خودرو در بورس، از رانت جلوگیری میکند.
یافتههای این نظرسنجی نشان میدهد؛ ۹.۵ درصد از شرکتکنندگان معتقدند، در صورت عرضه خودرو در بورس، خودرو با قیمتی کمتر از بازار بدست مصرفکنندگان میرسد. علاوه براین، ۶.۵ درصد از شهروندان نیز اعلام کردهاند، این اقدام، منافع سهامداران را افزایش میدهد.
همچنین، نتایج نظرسنجی مرکز افکارسنجی شرکت اطلاعرسانی بورس حاکی از آن است که ۲.۷ درصد شهروندان مخالف عرضه خودرو در بورس کالا بودهاند.
البته ناگفته نماند که ۶.۱ درصد از شرکتکنندگان نیز نظری در این باره نداشتهاند.
مزایای عرضه خودرو در بورس
افزون براین، نظرهای مطرح شده مردم در این نظرسنجی نشان میدهد، پایان یافتن رانت و گرانفروشی با عرضه بورسی خودرو، شفافیت اطلاعات خریداران و فروشندگان، مقابله با فعالیتهای سودجویانه، افزایش منافع سهامداران و کمک به جذب سرمایهگذاریهای جدید و تقویت بازار سرمایه از جمله مزایای عرضه خودرو در بورس کالا است.