مدیرعامل بیمه آسیا در گفت و گو با جهش اقتصاد مطرح کرد؛

استراتژی بیمه آسیا تمرکز بر فناوری، خدمات آنلاین و مدیریت ریسک است

مدیرعامل بیمه آسیا، در حاشیه همایش ملی بیمه و توسعه از رونمایی اپلیکیشن جدید این شرکت، توسعه محصولات برخط، برنامه‌ریزی برای یکپارچگی مالی و بیمه‌گری و ورود مرحله‌ای به حوزه هوش مصنوعی خبر داد و تأکید کرد : هدف اصلی بیمه آسیا، ارائه خدمات شفاف و سریع و انتخاب ریسک مناسب است، نه افزایش صرف پرتفوی.

شناسه خبر: ۱۵۶۳۹
استراتژی بیمه آسیا تمرکز بر فناوری، خدمات آنلاین و مدیریت ریسک است
به گزارش جهش اقتصاد،

مجتبی حیدری با تبریک روز بیمه، مسیر جدید بیمه آسیا را مبتنی بر دو محور اصلی «منابع انسانی» و «فناوری اطلاعات» دانست و گفت: این دو حوزه پایه‌های تحول دیجیتال شرکت را شکل می‌دهند. وی اعلام کرد :  طی شش ماه گذشته چهار محصول جدید آنلاین در رشته‌های آتش‌سوزی، عمر، حادثه و مسئولیت طراحی و به فروش رسیده که تاکنون بیش از ده هزار بیمه‌نامه برخط صادر شده است.

رونمایی از اپلیکیشن جدید بیمه آسیا

مدیرعامل بیمه آسیا از رونمایی اپلیکیشن تازه این شرکت خبر داد و توضیح داد : این بستر امکان ارائه خدماتی شامل صدور آنلاین، بررسی خسارت، اطلاع‌رسانی طرح‌ها و دسترسی لحظه‌ای مشتریان به فرآیندهای بیمه‌ای را فراهم می‌کند. وی با استناد به آخرین پژوهش‌های صنعت بیمه گفت : نیاز مشتریان از حضور فیزیکی به سمت اینترنت و سپس از وب به اپلیکیشن موبایل حرکت کرده و سهم استفاده از موبایل هر روز در حال افزایش است.

تمرکز بر ریسک مناسب به‌جای افزایش پرتفوی

حیدری تأکید کرد: بیمه آسیا به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت خصوصی صنعت بیمه، اولویت خود را افزایش پرتفوی نمی‌داند. به گفته وی، هر ریسکی یک قیمت دارد و اگر ریسک مناسب انتخاب شود، حق بیمه به‌موقع وصول شود و خسارت دقیق و منصفانه پرداخت شود، هم مشتریان و هم سهام‌داران راضی خواهند بود. وی یادآور شد :  بیمه آسیا با ۶۶ سال سابقه نیاز به بزرگ‌نمایی عددی پرتفوی ندارد، بلکه هدف شرکت، کیفیت ریسک و مدیریت صحیح مطالبات است.

حرکت به سمت یکپارچگی مالی و بیمه‌گری

مدیرعامل بیمه آسیا جدا بودن فرآیندهای بیمه‌گری و مالی را ضعف مشترک صنعت بیمه دانست و گفت : برنامه بلندمدت شرکت، حرکت به سمت یکپارچه‌سازی این دو بخش بر اساس مدل‌های جهانی است. وی این تحول را ضرورتی برای افزایش سرعت، دقت و شفافیت در عملیات بیمه‌ای دانست و ابراز امیدواری کرد : طی دو سال آینده بخش عمده‌ای از فرآیند صدور و بیمه‌گری در بستر برخط انجام شود.

آغاز استفاده از هوش مصنوعی در حوزه خسارت

به گزارش جهش اقتصاد ، حیدری با اشاره به حجم بالای تخلفات و جعل اسناد در رشته‌های درمان و اتومبیل، اعلام کرد :  بیمه آسیا گام نخست استفاده از هوش مصنوعی را در حوزه خسارت آغاز کرده است.وی گفت : چند شرکت دانش‌بنیان در حال تحلیل داده‌های بیمه آسیا هستند و برآوردهای اولیه نشان می‌دهد بین پنج تا هفت درصد خسارت‌ها با جعل یا تقلب همراه است. حیدری وعده داد : سال آینده بیمه آسیا به یکی از پیشگامان استفاده از هوش مصنوعی در مدیریت خسارت تبدیل خواهد شد.

 

آخرین اخبار
ارسال دیدگاه