براساس عملکرد ۶ ماهه ۱۴۰۴ بررسی شد؛

استراتژی تحول‌آفرین بیمه ما

طبق گزارش ۶ ماهه شرکت بیمه «ما» با افزایش سهم بیمه زندگی به ۵۳ درصد از پرتفوی خدمات نشان‌ داده که از طرح های کوتاه‌مدت عبور کرده و به‌سوی خلق ارزش پایدار برای مشتریان حرکت کرده است.با تمرکز بر خدمات بلندمدت، نوآوری در طراحی محصولات و حفظ اعتماد خانواده‌ها، توانسته در سال ۱۴۰۴ جایگاه نخست فروش بیمه‌های زندگی را به خود اختصاص دهد. بررسی عملکرد شش‌ماهه این شرکت نشان می‌دهد که سهم بازار بیمه «ما» همراستا با توسعه پایدار در صنعت بیمه روندی افزایشی داشته است.

شناسه خبر: ۱۳۷۹۵
استراتژی تحول‌آفرین بیمه  ما
به گزارش جهش اقتصاد،

 در سال‌های اخیر، بیمه‌های زندگی به‌عنوان یکی از ارکان اصلی صنعت بیمه، جایگاه خوبی در سبد مالی خانوارها پیدا کرده‌اند. این شرکت بیمه  با رویکردی متفاوت و آینده‌نگر، توانسته در طراحی و ارائه محصولات بیمه‌ای نوآورانه داشته باشد، به همین دلیل دسترسی بهتر مشتریان را به همراه داشته است. در شرایطی که بسیاری از شرکت‌های بیمه هنوز درگیر رقابت‌های سنتی در حوزه خدمات بیمه ای هستند. بنابراین شرکت های بیمه ای که مسیر سرمایه‌محور، بلندمدت و مبتنی بر خلق ارزش پایدار برای بیمه‌گذاران رانتخاب کرده اند توانسته اند سهم بازار خود را بهبود ببخشند.

آمارهای 6‌ماهه نخست سال ۱۴۰۴ نشان می‌دهد که بیمه‌نامه‌های زندگی اندوخته‌دار به محور اصلی پرتفو بیمه «ما» تبدیل شده‌اند. با ثبت 991 میلیارد تومان حق بیمه صادره در این رشته، سهم آن از کل حق بیمه‌های شرکت به ۵3 درصد رسیده است. همچنین، پرداخت 604 میلیارد تومان خسارت در همین رشته، معادل ۵۲ درصد از کل خسارت‌های پرداختی شرکت، نشان‌دهنده توازن میان صدور و پرداخت است، که شاخصی مهم در ارزیابی سلامت مالی و اعتبار عملیاتی شرکت محسوب می‌شود. همچنین بیمه‌نامه‌های زندگی غیر اندوخته‌دار سهمی 8 درصدی در حق بیمه دریافتی و سهمی 6 دردی در خسارت پرداختی شرکت در نیمه امسال داشته است.

این شرکت در 6 ماهه امسال 2402 میلیارد تومان حق بیمه صادره داشته درحالی که در مدت مشابه سال گذشته 3324 میلیارد تومان حق بیمه صادره در بخش درمان داشته است. همچنین خسارت پرداختی بخش درمان امسال شرکت 251 میلیارد تومان بوده که نسبت به 1163 میلیارد خسارت پرداختی این رشته در 6 ماماهه نخست 1403 عملکرد بهتری در پرداخت خسارت داشته است. در بیمه ثالث اجباری حق بیمه صادره نیمه نخست امسال بیمه ما 150 میلیارد تومان بوده در حالی که سال گذشته در این مدت 792 میلیارد تومان بوده است. همچنین خسارت پرداختی این رشته 6 ماهه از 383 میلیارد سال 1403 به 94 میلیارد در سال جاری رسیده است.  

جایگاه بیمه «ما» در بازار بیمه‌های زندگی

 بر اساس داده‌های گزارش‌های مالی 6‌ماهه نخست سال ۱۴۰۴، بیمه «ما» سهم قابل توجهی از بازار بیمه‌های زندگی را به خود اختصاص داده است. تمرکز این شرکت بر بیمه‌های عمر و سرمایه‌گذاری، همراه با جلب اعتماد بلندمدت خانواده‌ها، باعث رشد چشمگیر فروش بیمه زندگی اندوخته دار شده و سهمی 53 درصدی از مجموع پرتفوی شرکت کسب کرده است. 

در مقایسه با سایر شرکت‌های بیمه، بیمه ما با حفظ ضریب خسارت مطلوب و ارائه خدمات حرفه‌ای پس از فروش، جایگاه خود را در بازار بیمه‌های زندگی تثبیت کرده است. در حالی که برخی رقبا همچنان وابسته به بیمه‌های درمان یا ثالث هستند، بیمه ما با تمرکز بر بیمه‌های سرمایه‌محور، توانسته سبد درآمدی متنوع‌تری ایجاد کند. داده‌های منتشرشده در سامانه کدال نیز نشان می‌دهد که سهم بیمه‌های زندگی در پرتفو بیمه ما بالاتر از میانگین صنعت بوده و این شرکت در این رشته جزو سه شرکت برتر بازار محسوب می‌شود.

نقش بیمه زندگی در پس‌انداز و سرمایه‌گذاری بلندمدت 

بیمه‌های زندگی، به‌ویژه بیمه‌های عمر و سرمایه‌گذاری، علاوه بر پوشش ریسک‌های زندگی، امکان پس‌انداز و سرمایه‌گذاری بلندمدت را برای خانواده‌ها فراهم می‌کنند. بیمه ما با طراحی طرح‌های ترکیبی، انعطاف‌پذیر و قابل شخصی‌سازی، این نقش را به‌خوبی ایفا کرده است. مزایای این بیمه‌نامه‌ها شامل امکان برداشت از اندوخته در مواقع ضروری، سود تضمینی و مشارکت در منافع، پوشش‌های تکمیلی مانند بیماری‌های خاص و فوت، و انعطاف در پرداخت اقساط و مدت قرارداد است. این ویژگی‌ها موجب شده تا بیمه «ما» به انتخاب نخست خانواده‌ها در حوزه بیمه‌های زندگی تبدیل شود.

عملکرد بیمه‌نامه‌های اندوخته‌دار؛ ستون فقرات پرتفو بیمه ما

سهم بالای پرتفوی بیمه ما بر بیمه‌های زندگی اندوخته‌دار، این شرکت را در موقعیتی قرار داده که رقبا به‌سختی توان رقابت در این رشته بیمه با آن را دارند. بسیاری از شرکت‌های بیمه هنوز  سهم کمی  از این بازار را به خود اختصاص دهند. تبدیل بیمه‌های زندگی به محور اصلی خدمات  ، نه‌تنها درآمدی پایدار و بلندمدت ایجاد می کند، بلکه اعتماد گسترده‌ای در میان خانواده‌ها به‌وجود می آورد، اعتمادی که در تمدید قراردادها، جذب مشتریان جدید و افزایش سهم بازار به‌وضوح دیده می‌شود.

به گزارش جهش اقتصاد ، در شرایطی که بازار بیمه‌های زندگی نیازمند بازتعریف نقش خود در پس‌انداز و سرمایه‌گذاری خانوارهاست، بیمه ما امروز نه‌تنها در فروش، بلکه در خلق ارزش بلندمدت برای بیمه‌گذاران، پیشتاز صنعت بیمه ایران است.

 

 

خبرنگار : ندا جعفری پیرلری
آخرین اخبار
ارسال دیدگاه