مدیرعامل بیمه ایران، در نشست خبری صمیمانه با خبرنگاران، اقدامات این شرکت در روزهای «جنگ دوازده روزه» را تشریح کرد و گفت: بیمه ایران با هدف ایجاد آرامش و امنیت خاطر مردم، پوشش بیمهای خطر جنگ را برای منازل مسکونی و خودروها ارائه داد؛ اقدامی که برخلاف رویه معمول شرکتهای بیمه در شرایط بحران، بدون محدودیت و در کوتاهترین زمان ممکن انجام شد.
دکتر علی جباری با یادآوری حمله رژیم صهیونیستی در سوم خرداد و آغاز بحران، گفت: عموم مردم سرمایه اصلی خود را در خانه و خودرو میبینند، از اینرو با طراحی فوری طرح پوشش خطر جنگ در این دو بخش، تلاش کردیم آرامش روانی جامعه را حفظ کنیم. وی افزود: برخلاف شرکتهایی که در زمان جنگ قراردادها را محدود یا فسخ میکنند، بیمه ایران در همان روزهای نخست بحران، پوشش جنگ را عملیاتی کرد که با استقبال گسترده مردم مواجه شد.
مدیرعامل بیمه ایران با اشاره به نقش متصدیان حملونقل در جابهجایی کالاهای اساسی، گفت: با هماهنگی بیمه مرکزی، پوشش خطر جنگ برای کامیونها و محمولههای وارداتی نیز برقرار شد تا چرخه تأمین کالا مختل نشود. وی همچنین از بیمه حوادث و درمان بیش از هزار و سیصد آتشنشان، بیمه اتوبوسهای شرکت واحد برای جابهجایی اضطراری مسافران و تداوم کامل خدمات بیمهای حتی در روزهای تعطیل خبر داد.
جباری به «چشمانداز ششگانه» بیمه ایران در دولت چهاردهم اشاره کرد و گفت: از آبان سال گذشته، رویکردی تازه با محوریت «خدمت بینظیر به مردم» آغاز شد که شامل اصلاح فرآیندها، تسریع پرداخت خسارتها و تقویت ارتباط با مشتریان است. وی افزود: در سال گذشته حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان تولید حق بیمه و ۴۰ هزار میلیارد تومان خسارت پرداخت شد و حتی بزرگترین پرونده خسارت ریالی هواپیما در کشور توسط بیمه ایران رسیدگی شد.
مدیرعامل بیمه ایران با اشاره به افزایش سهم بازار این شرکت از ۱۸ به بیش از ۲۳ درصد، گفت: همکاریهای گستردهای با بانکهای بزرگ کشور شکل گرفته است. وی همچنین به مأموریت ویژه این شرکت در ارزیابی خسارت خودروها و املاک آسیبدیده در جنگ و واگذاری آنها به بنیاد مسکن و شهرداری تهران اشاره کرد.
دکتر جباری تأکید کرد: یک شرکت بزرگ برای موفقیت به سه مؤلفه نیاز دارد؛ خدمات، سرمایه انسانی و ارتباطات. اگر ارتباط مؤثر با جامعه هدف برقرار نشود، بهترین خدمات هم به نتیجه مطلوب نمیرسد. وی با قدردانی از خبرنگاران، ابراز امیدواری کرد : همکاری دولت، صنعت بیمه و رسانهها بیش از پیش تقویت شود تا اعتماد و آرامش مردم تداوم یابد.