صابون جدید پاکسان با فرمولاسیون طبیعی؛ گامی دیگر به‌سوی بازارهای صادراتی

در ادامه مسیر نوآوری در صنعت شوینده کشور، شرکت پاکسان از محصول جدید خود با ترکیبات طبیعی شامل پروتئین ابریشم و روغن بادام رونمایی کرد. این رونمایی در مراسمی با حضور مدیران ارشد شرکت توسعه صنایع بهشهر و پاکسان انجام شد و در آن، بر توسعه صادرات، پاسخ به نیاز بازار و سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه تأکید شد.

شناسه خبر: ۱۰۸۱۰
صابون جدید پاکسان با فرمولاسیون طبیعی؛ گامی دیگر به‌سوی بازارهای صادراتی
به گزارش جهش اقتصاد،

دکتر کاظم‌پور مدیرعامل شرکت توسعه صنایع بهشهر در این مراسم  با اشاره به اهمیت خلق محصولات جدید بر مبنای نیاز بازار گفت: ما در تمامی شرکت‌های زیرمجموعه، از جمله پاکسان، همواره نوآوری را به عنوان محرک اصلی توسعه دنبال می‌کنیم. خلق محصولات جدید مانند صابون امروز، بر اساس تقاضای واقعی مشتریان انجام می‌شود و امیدوارم در ماه‌های آینده نیز شاهد رونمایی‌های تازه‌ای باشیم.

وی با اشاره به اهداف صادراتی افزود: در سال گذشته موفق به صادرات ۵۰ میلیون دلاری در صنعت شوینده شدیم و برنامه ما رسیدن به سقف ۱۰۰ میلیون دلار صادرات در سال جاری است. امروز به ۲۸ کشور صادرات داریم و کشور عمان به‌عنوان پل ورود به بازار آفریقا برای ما اهمیت زیادی دارد. با سهم ۷۰ درصدی در بازار محصول جدید نیز می‌تواند جایگاه ما را بیش از پیش تقویت کند.

عضو هیئت‌مدیره پاکسان: جای خالی این محصول در بازار حس می‌شد

سید صدرالدین حسینی رئیس هیئت‌مدیره شرکت پاکسان نیز  با اشاره به طراحی این محصول گفت:محصول جدید بر پایه نیازسنجی بازار و درخواست مستقیم مشتریان توسعه یافته است. جای این نوع صابون با ترکیب طبیعی در بازار خالی بود و با اضافه شدن آن به سبد محصولات شرکت، قطعاً استقبال خوبی از سوی مصرف‌کنندگان خواهیم دید.

وی با بیان اینکه این محصول با روغن‌های طبیعی فرموله شده، اظهار امیدواری کرد که با این ویژگی‌ها بتواند به سهم بازار داخلی و خارجی پاکسان بیفزاید.

محمدی‌راد: توسعه بدون سرمایه انسانی و دانش‌بنیان ممکن نیست

در ادامه مهندس محمدی‌راد مدیرعامل شرکت پاکسان با تشریح ویژگی‌های محصول جدید گفت: این صابون با ترکیبی از پروتئین سیلک « ماده‌ای با منشأ طبیعی از کرم ابریشم» و روغن بادام تولید شده است که خاصیت نرمی، لطافت و آبرسانی بالایی دارد. از نظر ساختاری، کاملاً با محیط‌زیست سازگار است و مشکل زیست‌محیطی ایجاد نمی‌کند.

وی درباره میزان سرمایه‌گذاری این پروژه توضیح داد: چون پیش‌تر هم صابون تولید می‌کردیم، این محصول نیازمند سرمایه‌گذاری عظیم نبود. تنها در تأمین برخی مواد اولیه با دشواری‌هایی مواجه شدیم.

ارتقای زیرساخت‌های تولید 

مدیرعامل پاکسان همچنین به ارتقای زیرساخت‌های تولید اشاره کرد و افزود: در حال اجرای یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های سولفوناسیون در کشور هستیم که تجهیزات آن از بهترین برندهای بین‌المللی خریداری شده و تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید. این پروژه تحولی بزرگ در توان تولید ما ایجاد خواهد کرد.

صابون طبیعی پاکسان، پیوندی از کیفیت، سلامت و صادرات

به گزارش جهش اقتصاد ، محصول جدید شرکت پاکسان، نه‌تنها گامی رو به جلو در تأمین سلامت مصرف‌کننده است، بلکه نشانگر استراتژی نوآورانه این شرکت در تقویت سهم بازار داخلی، افزایش صادرات و حرکت به سوی تولید دانش‌بنیان است. آینده‌ای که با حضور مدیران آینده‌نگر و نیروی انسانی متخصص، برای صنعت شوینده ایران روشن‌تر از همیشه به نظر می‌رسد.

 

خبرنگار : ندا جعفری پیرلری
آخرین اخبار
ارسال دیدگاه